Audyt seo, czyli jak analizować strony i sklepy internetowe

Każdy, kto posiada własną firmę, powinien mieć stronę internetową, czasem także ze sklepem internetowym. Jest ona niezwykle przydatna w pozyskiwaniu nowych Klientów, dostarczaniu różnego rodzaju informacji oraz kreowaniu wizerunku firmy, co pozytywnie wpływa na jej dochody. Nie wystarczy jednak stworzyć stronę internetową – aby przynosiła korzyści, powinna być ciągle aktualizowana i sprawdzana pod kątem jakichkolwiek nieprawidłowości. Na czym polega więc audyt seo?

Seo – audyt dla każdej firmy

Niezależnie od tego, jak długo działa Twoja firma, warto od czasu do czasu przeprowadzić audyt w zakresie seo. Jeśli dopiero uruchomiłeś własną stronę internetową, pomoże on już na starcie skorygować wszystkie błędy i będzie idealnym wstępem do dalszej promocji. Jednak jest on jeszcze bardziej przydatny, gdy Twoja strona internetowa działa już od dłuższego czasu. Strona internetowa powinna być przede wszystkim szybka, wydajna i przyjazna dla użytkownika – audyt seo pomoże Ci to wszystko osiągnąć.

Audyt jest obszernym i konkretnym raportem, który kompleksowo ocenia stronę internetową, przekazując liczne uwagi co do jej kształtu oraz projektu. Jeśli więc chcesz jak najlepiej przygotować stronę do procesu pozycjonowania lub chcesz poprawić jego efekty, warto zlecić profesjonalistom przeprowadzenie audytu seo. Uzyskane rekomendacje z pewnością poprawią ocenę, którą wystawi Twojej stronie internetowej Google.

Na czym polega audyt seo?

Głównym zadaniem audytu seo jest sprawdzenie czy strony i sklepy internetowe spełniają wymagania wyszukiwarek, takich jak Google, a następnie podniesienie ich widoczności. Podczas audytu zostaje sprawdzone czy dany serwis internetowy posiada błędy techniczne i jeśli zachodzi taka potrzeba są one szczegółowo wymieniane razem ze sposobami na ich usunięcie. Badana jest również cała struktura strony pod kątem dostępności dla robotów Google’a oraz jej poprawna indeksacja.

Seo-audyt strony internetowej lub sklepu polega także na sprawdzeniu treści, która jest zamieszczona na danej witrynie oraz obecność fraz kluczowych. Testom poddawana jest nie tylko wersja dostępna na komputerach czy laptopach, ale także mobilna. Zastosowanie się do wszystkich wskazówek zawartych w raporcie korzystnie wpłynie na pozycji strony w wyszukiwarce, dzięki czemu więcej użytkowników będzie miało szansę ją odwiedzić. Rośnie więc szansa, że podejmą decyzje zakupowe od razu lub w przyszłości.

Audyt seo – dokładność i rzetelność

Aby seo-autyt był skuteczny, musi zostać przeprowadzony niezwykle kompleksowo, dokładnie i rzetelnie. Tylko wtedy umożliwia znalezienie wszystkich mocnych i słabych punktów strony czy sklepu www oraz sporządzenie wytycznych do optymalizacji. Dlatego ważne, aby został zaplanowany, przeprowadzony i zanalizowany przez profesjonalistów z zakresu seo. Warto przed każdą optymalizacją dokonać audytu seo, aby była ona jeszcze bardziej skuteczna i pomogła Twojej firmie w osiąganiu wyznaczonych celów.