Gdzie i jak umieścić portfolio w sieci?

W ostatniej notce mieliście okazję przeczytać o tym jak stworzyć swoje portfolio. Dziś dwa słowa o tym gdzie i jak umieścić portfolio w sieci.

Aby umieścić swoje portfolio w sieci, w pierwszej kolejności musimy wykupić odpowiednią domenę oraz wybrać odpowiadający nam hosting stron www: (a) darmowy hosting (b) tani hosting lub (c) drogi hosting.

Zazwyczaj domenę będziemy mogli kupić bezpośrednio w firmie, która będzie się później zajmowała hostingiem (utrzymywaniem na serwerze) naszej strony.

W tym momencie warto się chwilę zastanowić nad tym jaki hosting wybierzemy i jakie plusy i minusy ten hosting będzie miał. Oczywiście, nie musimy spędzać nad tym zastanawianiem się zbyt wiele czasu, bo przede wszystkim powinniśmy się skupić na szukaniu potencjalnych pracodawców, ale chwilę warto jednak poświęcić na ten temat.

Darmowy hosting ma tę ogromną zaletę, że nie wydajemy na niego pieniędzy. Koszt darmowego hostingu polega na tym, że na naszej stronie może się na przykład pojawić czyjaś reklama.

Przy płatnym tanim hostingu, cudzych reklam obok naszego portfolio nie będzie. Wadą takiego hostingu jest jednak to, że jest płatny. Taki hosting ma jeszcze dwie zalety: z jednej strony daje nam poczucie, że płacimy, więc możemy więcej od niego wymagać niż od hostingu darmowego. Z drugiej, ponieważ płacimy, mamy też większą motywację do działania, do tego, żeby na stronie za którą płacimy zarobić.

Hosting drogi może dawać więcej funkcji przydatnych przy rozbudowanych stronach www. Jego niewątpliwą wadą jest to, że jest drogi. Jego zaletą – więcej płacimy, więcej możemy wymagać.

Jak już wybierzemy gdzie umieścimy stronę w sieci, warto zastanowić się nad tym jak ta strona ma wyglądać. W internecie znajdziecie wiele darmowych pomysłów na strony (http://www.freewebsitetemplates.com/ lub http://ironsummitmedia.github.io/startbootstrap-freelancer/). Warto wybrać taką, która odpowiada charakterowi naszej potencjalnej przyszłej pracy.

To co ważne, to trzeba pamiętać, że taka strona z portfolio powinna zawierać nasze informacje kontaktowe pomagające potencjalnym pracodawcom dotrzeć do nas nawet jeśli nie wysyłaliśmy do nich swojego CV i Listu Motywacyjnego. Oczywiście, trzeba też pamiętać, że informacje, które publikujemy na stronie są informacjami publicznie dostępnymi, więc adresu domowego raczej nie powinno się tam podawać.

Strona z portfolio może być więc podzielona na 3 sekcje:
– portfolio właściwe
– podstawowe CV (niesprofilowane do konkretnej firmy, tylko ogólne)
– podstawowy LM (jak wyżej)

Jak już umieścimy swoje portfolio w sieci, będziemy mogli przejść do kolejnego etapu związanego z szukaniem pracy w IT, ale o tym wkrótce.