Dieta dopasowana do potrzeb- tylko jakie są nasze potrzeby?

Wizyta u dietetyka może bardzo wiele zmienić w naszym życiu pod warunkiem, że sami jesteśmy zmotywowani do tego, aby takie zmiany przeprowadzić. Dlatego dobrze jest już na początku wiedzieć, czego się po takiej współpracy oczekuje. Jednym z częściej spotykanych powodów, dla których decydujemy się na wizytę u dietetyka jest chęć przejścia na odpowiednią dietę. Dietetyk w takiej sytuacji zajmuje się ułożeniem nam jadłospisu, który będzie dla nas odpowiedni. Jednakże, jak dobrać odpowiednią dietę, co powinna zawierać i o czym trzeba pamiętać?

Dieta ukierunkowana na osiągnięcie konkretnego celu

Każdy z nas może mieć inny powód, dla którego decyduje się odwiedzić dietetyka. Jedni chcą po prostu zacząć się zdrowiej odżywiać i poprawić swoje samopoczucie. Inni chcą wyeliminować ze swojej diety niektóre składniki i alergeny pokarmowe, które im szkodzą, ale nie do końca wiedzą w jaki sposób to zrobić, aby nie spowodować niedoborów ważnych składników w organizmie. Jeszcze inni chcą odrobinę nabrać masy, inni będą chcieli przeprowadzić zdrową i bezpieczną redukcję. Sportowcy mogą oczekiwać diety, dzięki której będą w stanie intensywnie trenować i móc stale poprawiać swoje wyniki. Każdy z nas jest inny, ale ważne, aby wizyta u dietetyka była poprzedzona analizą własnych potrzeb- specjaliście będzie wówczas znacznie łatwiej ułożyć nam jadłospis, który pozwoli nam zrealizować nasz cel. Na wizytę u dietetyka możemy umówić się za pośrednictwem strony projektzdrowie.info w wybranym przez siebie mieście.

Dieta dopasowana do indywidualnych potrzeb

Jak dobrać odpowiednią dietę? Dieta powinna też być dopasowana także pod wieloma innymi względami.

  • Pierwszą ważną rzeczą są nasze nietolerancje pokarmowe, o których od razu powinniśmy poinformować dietetyka.
  • Drugą rzeczą jest to, jak dużą aktywność fizyczną podejmujemy zazwyczaj w ciągu dnia. Ta informacja jest bardzo ważna z punktu widzenia oszacowania naszego zapotrzebowania energetycznego.
  • Jadłospis musi zostać nam ułożony na określoną, dzienną ilość kalorii. Aby utrzymać wagę musimy przebywać w tak zwanym zerze kalorycznym, a więc zjadać dokładnie tyle, ile spalamy przez całą dobę. Do oszacowania naszego zapotrzebowania trzeba znać swoją bieżącą wagę oraz podać wzrost. Chcąc przejść na dietę redukcyjną trzeba obciąć od 300 do 500 kcal z tego, jakie jest nasze dzienne zapotrzebowanie. Aby chudnąć bezpiecznie- dzienna ilość przyjmowanych kalorii nie może być niższa od tego, ile wynosi nasza podstawowa przemiana materii.

Dobra dieta będzie sprawiała, że będziemy syci i że nie będzie nas ciągnęło do podjadania. Odpowiednio ułożony jadłospis to także właściwe proporcje pomiędzy makroskładnikami- węglowodanami, tłuszczami oraz białkiem. Jadłospis powinien być zróżnicowany, może też być dopasowany pod kątem sezonowo dostępnych składników. Raz ułożony jadłospis oczywiście będzie można zmodyfikować w sytuacji, kiedy będąc już na diecie uznamy, że coś nam nie do końca odpowiada lub gdy przygotowywanie dań będzie nam zabierało zbyt dużo czasu. Współpraca z dietetykiem jest ważna, gdyż pozwala na bieżąco śledzić postępy i wprowadzać zmiany, jeśli jest to konieczne.

Sprawdź ofertę na https://projektzdrowie.info/!